Heippa!

Taas kerran on joulut jouluttu ja rauha tulee maahan. Kukaan ei enää salaperäisesti rapistele jotain omissa huoneissaan, vaan kaikki makoilevat sohvalla ja leikkivät välillä myös minun kanssani.

Vähän ennen jouluaattoa minut ja paljon tavaraa pakattiin autoon. Matkustaminen on minusta tosi kivaa, kun pääsee kaikkiin kivoihin paikkoihin! Kuulin ihmisten puhuvan jotain mummolasta, mutta pääosin keskityin autossa nukkumiseen. Vihdoin perille päästyämme ryntäsin suoraan sisälle taloon tutkimaan uutta paikkaa. Hetkein nuuskuteltuani ja juostuani ympäri taloa huomasin sen olevan täysin tuttu. Ihana Niko-serkkukin oli siellä! Joulukinkku oli jo uunissa ja siinä minulla riittikin vahtimista. Ensimmäisen yön nukuin ruokakomeron oven edessä, ettei kukaan päässyt livahtamaan kinkkua syömään minulta salaa!

Jouluaattona kävi kumma tohina. Kaikki menivät vuorollaan saunaan ja sitten oli se minun lempiosuuteni, jouluruoka! Istuin pöydän vieressä ja vahdin kyllä silmä tarkkana, ettei mitään ruoantähteitä jäänyt lattialle lojumaan. Kyllä siinä hieman kinkkua maahan tipahti ja ai että se oli hyvää! Toinen joulun paras juttu oli se, kun lahjat avattiin! Sofia ja äiti käski minun etsiä lahjakasasta oma pakettini. En meinannut ensin löytää sitä mitenkään, mutta hetken etsinnän jälkeen ja pienten lisävinkkien avulla löysin oman pakettini. Vein pakettini pöydän alle turvaan ja revin sen auki. Ihana maukas luu paljastui sisältä. Söin sen kyllä heti! : ) Joulun pyhinä pääsin myös pitkille metsäretkille ja kävimme juoksemassa lumetonta laskettelurinnettä ylös-alas.

Nyt olen taas kotona ja lepäilen rankan reissun jäljiltä. Minulle kuulemma odotellaan niitä juoksuja  ja 2-vuotis synttärinikin on aivan pian! Toivottavasti ihmiset tekevät minulle jonkun super ison herkkukakun! Odotan jo nyt innolla. Slurps!

T: Helmi